5.9.09

یک سخن احمقانه

هیچ سخنی سنگینتر و زشت تر از سخن خامنه ای نبود که گفت این شورش و تظاهرات فقط کاریکاتوری از انقلاب ۵۷ بود ولی حرف من به این آقا اینه که بازی تازه شروع شده بشین و تماشا کن که شاهنامه آخرش خوشه

ابوالحسن‌خان صدیقی


ابوالحسن‌خان صدیقی، (۱۲۷۳ - ۱۳۷۴) نقاش و مجسمه‌ساز برجستهٔ ایرانی و از شاگردان کمال‌الملک بود. مجسمه فردوسی در میدان فردوسی و مجسمه خیام در پارک لاله تهران و مجسمه نادرشاه افشار در مشهد و طرح چهره ابوعلی سینا از کارهای برجستهٔ او هستند.


مجسمه فردوسی در رُم – شاهکاری از استاد صدیقی (میکل آنژ شرق)

By امیرپرس

این مجسمه زیبا که عکس آن را در زیر مشاهده میکنید، از آثار استاد ابوالحسن صدیقی است که آثار درخشان دیگری از جمله مجسمه فردوسی در میدان فردوسی و مجسمه خیام در پارک لاله تهران و مجسمه نادرشاه افشار در مشهد را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. مجسمه مذکور در پارک ويلا بورگزه (Villa borghese) در شهر رم ایتالیا قرار دارد.

(برای دیدن عکس با اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید)

گوستینوس آمبروزی مجسمه‌ساز ایتالیایی با دیدن این مجسمه چنان تحت تاثیر قرار گرفت که در دفتر یادبود نوشت:

“دنیا بداند، من خالق مجسمهٔ فردوسی را میکل آنژ ثانی شرق شناختم. میکل آنژ بار دیگر در مشرق زمین متولد شده‌است”.


همین و کم داشتیم




Chavez: per l'Iran il nucleare è un diritto sovrano

Teheran
L'intervento di Chavez ha fatto seguito alla recentissima, ennesima sfida lanciata dal presidente iraniano Mahmoud Ahmadinejad il quale, nel ribadire la volonta' di Teheran di dotarsi in proprio di energia nucleare a basso costo

خدا میدونه به این یکی چه باجی میدن که کاسه داغ تر از آش شده که همه موقعیتشو مخصوصا الان که نزدیک انتخاباتشونه به خطر میندازه به خاطر ایران دقیقا قابل اندازه گیریه یا چیزی که میگیره کافیه براش یا نتایج انتخاباتشون مثل ایران از قبل تعیین شده که اینقدر خیالش راحته از این دو حالت خارج نیست یکی نیست بهش بگه خودتی

دلخوشی روابط خارجی ایران


طرح شدن نام هوگو چاوز، ونزوئلا را به شدت دو قطبی می کند. واکنش و نظر مردم ونزوئلا درباره ده سال گذشته، تقریبا آنها را به دو دسته تقسیم می کند: کسانی که دوره ریاست جمهوری چاوز را موفقیت آمیز می دانند و کسانی که چنین اعتقادی ندارند. هر دو طرف هم مدعی هستند که مدارکی قوی برای اثبات استدلال ها و نظر خود دارند.
دولت ونزوئلا به موفقیت هایی که در کاهش میزان فقر به دست آورده است، اشاره می کند و می گوید که پس از یک دهه زمامداری هوگو چاوز، نرخ فقر در ونزوئلا از 42 درصد به 9.5 درصد کاهش یافته است.

دولت همچنین می گوید با تغییر قوانین، وضعیت بهداشت را در کشور، به ویژه به نفع گروه های فقیر بهبود داده است.


هوگو چاوز، در سخنرانی اخیر خود در مجمع ملی پارلمان- ونزوئلا، خدمات بهداشتی و برنامه های آموزشی رایگان در این کشور را که به عنوان "رسالت اجتماعی" شناخته می شوند، کلید تحقق آرمان های سوسیالیستی خود خواند.

آقای چاوز گفت: "ماموریت های اجتماعی ونزوئلا که به رهبری دولت و مردم ونزوئلا اجرا می شود، نمونه مشابهی در آمریکای لاتین ندارد و بخشی جدایی ناپذیر از تحول و دگرگونی در کشور، جامعه و اقتصاد این ملت است.

اما مخالفان هوگو چاوز چنین ادعاهایی را رد می کنند. آنها می گویند اینگونه برنامه های اجتماعی، نمی توانند دوامی داشته باشند، چون هزینه آنها از محل ذخایر عظیم نفت خامی تامین شده است که رییس جمهوری در 10 سال گذشته، از منافع حاصل از فروش آنها بهره برده است.

حزب عصر جدید که یکی از مخالفان دولت است می گوید مدیریت اشتباه اقتصادی، یکی از بزرگ ترین مشکلات انقلابی بود که چاوز را به ر قدرت رساند.

این حزب می گوید میزان تورم در ونزوئلا در منطقه آمریکای لاتین، در بیشترین حد قرار دارد و به تازگی، آقای چاوز به دنبال تغییری در قانون بوده است تا به وی حق دهد ده سال دیگر هم در قدرت بماند.

و هفته دیگر که ونزوئلایی ها برای رای دادن در این باره به پای صندوق های رای می روند، روشن خواهد شد که این رهبر بحث برانگیز تا چه حد می تواند همانگونه که ادعا می کند، بر حمایت اکثریت مردم ونزوئلا از خود حساب کند.