23.12.09

برکناری میرحسن موسوی از ریاست فرهنگستان هنر


میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و از رهبران جنبش اعتراضی، با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ریاست فرهنگستان هنر برکنار شد.

این خبر به نقل از محمد محمدیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس اعلام شده است. محمدیان اظهار داشت، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه سه‌شنبه شب، اول دی‌ماه، خود ميرحسين موسوی را از رياست فرهنگستان هنر بركنار و علی معلم دامغانی را جايگزين وی كردند.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ایران، که صبح امروز، سه‌شنبه اول دی‌ماه، در دور سوم سفرهای استانی به شيراز رفته بود، امشب برای شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تهران آمد و قرار است تا چند ساعت بعد به شيراز بازگردد.

رئیس فرهنگستان هنر به پیشنهاد مجمع عمومی و حکم رئیس جمهور که ریاست عالیه فرهنگستان‌ها را برعهده دارد برای مدت چهار سال انتخاب می‌شود.

در عین حال اعلام شد که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی كلهر (مشاور فرهنگی محمود احمدی‌نژاد)، مصطفی رحماندوست و جهانگير الماسی را به عنوان اعضای فرهنگستان هنر انتخاب كردند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری و اعتراض میرحسین موسوی به نتیجه‌ی آن، عده‌ای از هواداران دولت محمود احمدی‌نژاد در برابر فرهنگستان هنر، که ریاست آن بر عهده‌ی موسوی بود، جمع شده و علیه وی شعار داده بودند.

No comments:

Post a Comment